فوت و فن عکاسی از دکوراسیون داخلی

عکاسی از دکوراسیون داخلی علاوه بر تبلیغات به مخاطب ایده می دهد. عکاسی معماری طرفداران زیادی دارد. بسیاری ااز هنرمندان علاقه دارند در زمان مناسب و در فضای روشن عکاسی کنند. نور طبیعی کلید طلایی عکاسی دکوراسیون داخلی است. بنابراین عکاسان باید توجه داشته باشند که در حین عکاسی چراغ‌ها را خاموش کنند. آنچه که نتیجه‌ی کار عکاسی معماری داخلی با نور طبیعی است بسیار زیبا و در جهات طبیعی خواهد بود. برای این کار باید دوبین حرفه‌ای و سایر لوازم و تجهیزات عکاسی را داشت. البته بهترین زمان برای عکاسی دکوراسیون داخلی روزهای ابری است.

زاویه دید دوربین

بهترین زاویه در ثبت عکس‌های معماری به صورت مستقیم است. بهتر است دوربین را دقیقا در وسط قرار داد و علاوه بر آن از راهنمای ترکیبی منظره که جزو تنظیمات گوشی است در این نوع عکاسی استفاده شود. عکاسی مستقیم باعث می‌شود که علاوه بر سادگی دیوارها را مانند یک پرده نقاشی نشان دهد. درست است که آپارتمان‌های کوچک فضای کمی را برای عکاسی در اختیار قرار می دهند اما عکاسی از زاویه فضا را بازتتر نشان نمی دهد بلکه برای داشتن عکسی با فضای بازتر باید از یک لنز واید استفاده کرد. همچنین در هنگام عکاسی معماری می‌توان ترکیب اتاق را تغییر داد و از شر وسایل دست و پاگیر خلاص شد.

نکات مهم

در عکاسی دکوراسیون موضوعی که بسیار اهمیت دارد توجه به جزئیات است. سیم‌ها و کابل‌ها ی افتاد٬ دستگیره‌ی آویزان٬ فرش تا خورده٬ در کابینت باز٬ دمپایی دمر و … عکس را بد و خانه را شلخته نشان می‌دهد. وسایل و ابزار را بهتر است درون کابینت‌ها گذاشت. اگر هر چیزی را در جای خود قرار داد از بهم ریختگی در عکس جلوگیری می‌شود. بهتر است سیم‌ها و کابل ها پنهان شوند. تلوزیون یکی از آن وسایل خانگی است که عکس را زشت می‌کنند بهتر است هنگام عکاسی از دکوراسیون داخلی از یک تصویر به روی تلویزیون استفاده شود. گل‌ها عکس را بسیار دلربا می‌کنند. برای جلوه بخشیده به عکس پس بهتر است از گل استفاده شود. روی میز از کتاب٬ گل و یا کاسه به کار برده شود. درست است که وسایل داخل خانه را باید هماهنگ با هم انتخاب کرد اما نباید فراموش کرد که نمای داخلی خانه‌ها نشان دهنده‌ی طرز فکر و سبک زندگی صاحبان آن است. شلوغی قفسه‌ها به هیچ عنوان عکس را زیبا نمی‌کنند. تقارن عکس را گیرا و جذاب می‌کند. اما تقارن کامل عکس را از واقعیت دور می‌کند پس بهتر است در دو سوی خط فرضی ذهنی کمی تفاوت ایجاد کرد.

عکس واقعی

عکس‌ها هرچه واقعی‌تر باشند زیباتر خواهند بود. پس بهتر است در عکاسی دکوراسیون داخلی از اغراق پرهیز کرد. این نوع از عکس‌ها به عنوان مرجع در نظر گرفته می‌شوند پس هر گونه بزرگ نمایی از کیفیت آن می‌کاهد. پردازش و ویرایش عکس بخش جدا ناپذیر کار یک عکاس است. برای داشتن عکس‌هایی واضح بهتر است از سه پایه استفاده شود تا از هر گونه حرکت ناخواسته‌ای جلوگیری شود. قبل از عکاسی بهترین روش این است که نمونه‌های موفق را دید سپس با الهام گرفتن٬ سعی در ثبت عکس های متفاوت خلاقانه‌ای کرد.

یک پاسخ به “فوت و فن عکاسی از دکوراسیون داخلی”

  1. ویدئو گفت:

    خوشمان امد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *