نکاتی در باب عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

در روزگار رقابت شدید و جدی شرکت ها، عامل سرنوشت ساز، تبلیغات خواهد بود. تبلیغات موثر در گروی عکاسی صنعتی و تبلیغاتی تخصصی و با کیفیت است. برای خلق یک عکس تبلیغاتی خوب رعایت چند نکته ضروری است:

بیش از هر چیز به خاطر داشته باشید که توجه به جزئیات در عکاسی تبلیغاتی و صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است. نحوه قرارگیری اشیاء ، نوع چیدمان، و در نهایت کادربندی از مواردی هستند که در تولید عکس تبلیغاتی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

مورد دیگری که در آفرینش یک عکس تبلیغاتی و صنعتی بسیار موثر است، رنگ است. نمی‌توان منکر تاثیر و نقش رنگ ها شد یک عکاس صنعتی و تبلیغاتی باید با دقت و حساسیت فراوان نسبت به گزینش و ترکیب رنگ ها اقدام نماید رنگ های به کار گرفته می توانند با توجه به رنگ های شرکتی کمپانی تولید کننده انتخاب شوند.

از دیگر ملزومات خلق یک عکس تبلیغاتی و صنعتی تاثیرگذار تجهیزات نورپردازی است. چند شاخه نور، چند سافت باکس در اندازه های مختلف، کاسه استاندارد، اسنوت، رفلکتور، زنبوری و غیره از ضروریات راه اندازی یک استودیوی عکس حرفه ای هستند.

یک استودیوی عکاسی تبلیغاتی و صنعتی باید از نظر تجهیزات غنی باشد دوربین مناسب، لنزهای زوم و پرایم با فاصله کانونی های متفاوت، لنز ماکرو به منظور عکاسی از جواهرات، فیلتر پلاریزه به منظور عکاسی از شیرآلات و استیل سافت باکسهای نور ملایم برای عکاسی مواد غذایی، همه و همه از ضروریات و ملزومات شروع کار است.

همگی اذعان داریم که تمام کار به تهیه تجهیزات ختم نمی‌شود عکاس صنعتی و تبلیغاتی باید در جهت به روز نگه داشتن دانش خود کوشا باشد برای مثال مبحث نورپردازی مسئله ای مهم در زمینه عکاسی است یک عکاس تبلیغاتی باید به مقوله نورپردازی اشراف کامل داشته باشد چه در زمینه به کارگیری نورهای مصنوعی و استودیویی و چه در زمینه استفاده به موقع و مناسب از نور روز (خصوصا در محیط های صنعتی نظیر عکاسی معماری و عکاسی از کارخانه ها)

2 پاسخ به “نکاتی در باب عکاسی صنعتی و تبلیغاتی”

  1. عکاسی صنعتی گفت:

    مطالبتون جالب و مفید است. موفق باشید.

  2. عکاسی صنعتی گفت:

    مطالبتون عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *