معرفی عکاس (لوک دلاهی)

لوک دلاهی عکاس فرانسوی (متولد 1962) است که به خاطر عکس های درخشانش که نشانگر درگیری، حوادث جهان و مسائل اجتماعی است؛ شناخته شده است. تصاویر صریح، مستقل و دارای جزئیات دقیق او رویکردی مستند دارند و در عین حال بسیار دراماتیک و از لحاظ چارچوب، روایی هستند.
دلاهی کارش را به عنوان فتوژورنالیست آغاز کرد و به عضویت آژانس عکس سیپا (Sips) درآمد و وقتش را صرف عکاسی جنگ کرد. در اواسط دهه 90 عضو مگنوم و مجله نیوزویک شد. او در دهه 80 و 90 از لبنان، افغانستان، یوگوسلاوی، روانا و چچن عکاسی کرد. او برای عکاسی جنگ بسیار به مناطق خطرناک و حادثه ها نزدیک میشد تا گزارش های دقیق تری تهیه کند و به سوالاتی که ذهنش را مشغول می کرد جواب صریح تری بدهد.
دغدغه های دوران جنگش بعدها در عکس های مینیمالیستی او مخصوصا در کتاب چهره ها (1) که از افراد بی خانمان گرفت، به خوبی منعکس شده است. در سال 2001 دلاهی یک تغییر اساسی در کارش ایجاد کرد. به ثبت درگیری ها، رویدادهای سیاسی و مسائل اجتماعی پرداخت. وی برای عکاسی از دوربین های لارج فرمت و بعضا مدیوم فرمت استفاده می کند، گاهی کارهایش را ادیت می کند و عموما در موزه ها نمایش می دهد.

با هم نگاهی می اندازیم به برخی از عکس های دلاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *