عکاسی از فلزات

یکی از سخت ترین انواع نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی و صنعتی، نورپردازی فلزات است خصوصا فلزات براق. اولین نکته ای که در نورپردازی باید بدانیم میزان تلآلو نور بر سطح فلز است. باید فلاش را در ناحیه انعکاس فلز مورد نظر به نحوی قرار دهیم تا تمامی ناحیه انعکاس را پر کند. این عمل باعث ایجاد بازتاب مستقیم نور در فلز می شود. در عکاسی صنعتی گاهی خواهان روشن شدن سطح فلز در عکس ها هستیم و گاهی در پی تیره تر شدن آن.

اگر قصد عکسبرداری از فلز را به نحوی داشتیم که تیره و سیاه رنگ شود، کافیست فلاش را از ناحیه انعکاس فلز خارج نماییم. در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، عکاسی از فلزات چالش بزرگی محسوب می شود. چراکه بدست آوردن حجم فلز در عکس ها بسیار دشوار بوده و توازن بین منطقه سفید و سیاه ایجاد شده در عکس ها گاهی از کنترل خارج می شود. و حتی در مواردی امکان دارد که تصویر دوربین و کلیه تجهیزات استودیو بر انعکاس سطح فلز در عکس ثبت شود. عکاسان صنعتی و تبلیغاتی آماتور ترجیح می دهند که برای عکسبرداری از فلزات از خیمه استفاده کنند. این روش سهولت کار را بیشتر می کند اما معایب بسیاری نیز دارد که می توان به تخت شدن حجم فلز و مات شدن سطح آن اشاره کرد.

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از اشیای محدب و مدور پیچیدگی های خاص خود را دارد. زیرا سطح وسیع تری از محیط پیرامون خود را منعکس می کنند. برای نتیجه گیری بهتر در هنگام نورپردازی بهتر است از منابع نوری بزرگتر استفاده کنیم، و برای به دست آوردن هایلایت های مناسب از نورهای ملایم و موضعی بهره بگیریم. ذکر این نکته در اینجا ضروری است که نسبت به انعکاس تصویر خود بر سطح فلز هوشیار باشید!

در پایان قابل ذکر است که یک عکس صنعتی و تبلیغاتی خوب تا حدی وابسته به پست پروداکشن است پس تا حد امکان دانش خود را نسبت به برنامه ها و نرم افزارهای ادیت و ویرایش بالا ببرید و اطلاعات خود را به روز نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *