The Blog


عکاسی مبلمان یکی از پر چالش ترین شاخه های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی است و این را به خاطر داشته باشیم که عکس را در یک لحظه می شود دید. در واقع برگ برنده این رسانه همین یک لحظه دیده شدن است. زیرا برای تسخیر همین یک لحظه، ساعت ها و سال ها کار و ممارست عکاس نهفته است. مبلمان که در این چند سال اخیر به یک صنعت صددرصد داخلی تبدیل شده است مهم ترین رسانه اش عکاسی است. و عکاسی درست از این محصول اولین قدم در دیده شدن است. عکاسی مبلمان کاری سخت و در عین حال لذت بخش است که نکات زیادی در رابطه با آن باید رعایت کرد که در ادامه به آن می پردازیم.

خواندن ادامه مطلب

عکاسی صنعتی را می توان یکی از تخصصی ترین رشته های عکاسی در نظر گرفت که در سالهای اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. شاخة عکاسی صنعتی در کنار عکاسی تبلیغاتی، یکی از مهم ترین انواع عکاسی برای تولیدکنندگان محصولات صنعتی است. عکاسی صنعتی با تلفیق دانش تکنیکی عکاسی و هنر، تصویری با کیفیت از محصولات صنعتی تولید کنندگان ارائه می دهد. عکاس صنعتی اصولا باید از دانش روز و تجهیزات آگاهی داشته باشد و ابزار و لوازم لازم را برای نورپردازی  و تهیة تصویری بهتر از محصولات فراهم کند. برخلاف عکاسی تبلیغاتی، عکاسی صنعتی به دنبال ثبت تصویری اغواگرانه از محصول نیست بلکه اساسا در پی آن است تا محصولات صنعتی و تجهیزات کارخانه ها و محیط های صنعتی را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد تا مخاطب بتواند به درستی از نحوة کارکرد تجهیزات صنعتی مطلع شود.خواندن ادامه مطلب

چکیده:رنگ ها به دو دسته ی کروماتیک و آکروماتیک تقسیم می شوند که رنگ های کروماتیک (رنگی) دارای شخصیت ، معانی و خاصیت هایی است که می توان از خواص آن در روند شکل گیری اثر هنری سود جست . رنگ ها دارای کیفیت های گرمی ، وزنی ، دوری نزدیکی ، بو ، طعم و خاصیت های دیگر هستند . رنگ ها داری معانی ، قدرت و بازتاب هستند مثلا قرمز رنگی گرم ، پویا ، پرانرژی است که ظرفیت واژگانی انسان را ناخودآگاه افزایش می دهد. آبی رنگی است که در بیشتر جوامع عملکرد دینی دارد . زرد رنگی نکته بین و خطاسنج است و بر هر چیزی که بنشیند بر آن شدت می بخشد . سبز رنگ سکوت است و طعم تلخ و گس دارد . رنگ بنفش ضد زبان ، ضد رفتارهای اجتماعی و نماد وهم و ترس است. رنگ های آبی ، زرد و قرمز رنگ های اصلی هستند که جانشین تمام رنگ ها در جهانند و چشم برای ایجاد تعادل چنین مجموعه ای را طلب می کند . رنگ ها نسبت به هم تاثیرگذارند مثلا آبی بر روی زمینه ی سفید عمق بیشتری نسبت به زمینه ی مشکی دارد. وقتی از هماهنگی رنگ صحبت می کنند اثرات مشترک دو یا چند رنگ را ارزیابی می کنند. با دانش درباره رنگها می توانیم در عکاسی و به خصوص عکاسی تبلیغاتی می توانیم به نتیجه بهتری دست یابیم.

خواندن ادامه مطلب

در این بخش تعدادی از جدیدترین و حلاق ترین تبلیغات های کریسمس را با شرح توضیحات برای شما جمع آوری کرده ایم. امیدوارم از آن لذت ببرید.

خواندن ادامه مطلب

تبلیغ خلاقانه شامپوی ضد شوره سر کِلیر

برای مردمی که از کنار این تبلیغ می گذرند، به نظر میاد روی موهای زن شوره ریخته، اما وقتی نزدیکتر میان، می بینن که شوره نیست و یک جور بن تخفیفه که میتونن با تحویل دادن اون به فروشگاهای کلیر، شامپوی ضد شوره سر کِلیر رو با ده درصد تخفیف خریداری کنند!

خواندن ادامه مطلب