آموزش نقاشی با نور در عکاسی صنعتی

در این آموزش می خواهیم نشان دهیم که چگونه می توانیم با استفاده از نور موبایل در پشت یک محصول نقاشی با نور را انجام دهیم و یک بک گراند زیبا برای محصولمان در عکاسی ایجاد کنیم. این روش می تواند کاربرد های فراوانی با توجه به خلاقیت شما در عکاسی تبلیغاتی و همچنین عکاسی صنعتی داشته باشد. این نوع نورپردازی پیش زمینه ایست که میتوانید با یادگیری آن، یک فضای عکس تبلیغاتی را حتی با یک چراغ قوه نورپردازی کنید.

در این روش ما یک بطری آبمیوه را برای سوژه انتخاب کرده ایم. بطری را روی زمینه پلکسی قرار میدهیم و در پشت سوژه, بک گراند مشکی انتخاب می کنیم. قبل از اینکه نورپردازی با نورهای فلش را شروع کنیم باید از لحاظ اکسپوژر نوردهی به تنظیماتی برسیم. بطری آبمیوه ما سبز رنگ است و نور سبز رنگ را برای نقاشی نوری در بکگراند انتخاب کردم. یک عکس سبز رنگ برای موبایل انتخاب می کنم و نور صفحه موبایل را در حالت حداکثر می‌گذارم.

من با چند بار تست به این تنظیمات میرسم؛ ایزو دوربین را روی ۲۰۰ قرار میدهم, دیافراگم را روی عدد ۶.۳ و شاتر را روی ۶ ثانیه.
برای این عکاسی به دو فلاش نور با سافت باکس نیازمندیم. که با دیفیوزر نورش را به محصول می تابانیم. در ضمن یادمان نرود که باید استودیو تاریک باشد و چراغها را خاموش کنیم و از نور مدلینگ فلاش هم نمی توانیم استفاده کنیم.


هم اکنون برای عکاسی محصول آماده شده ایم, شاتر دوربین را میزنیم. فلاش ها را که روی نور کم تنظیم کرده ایم سوژه ی ما را ثبت میکنند. پس از زدن دکمه شاتر ما ۶ ثانیه وقت داریم تا با صفحه موبایل پشت سوژه را نقاشی کنیم.
با این کار ساده به عکس های فوق العاده خواهیم رسید فقط این عکاسی نیاز به تمرین و تکرار دارد تا نتیجه ای که انتظار می رود را به دست آوردیم و در نهایت می‌توانیم به این نمونه عکسهای خلاقی که برایتان گذاشتم برسیم.


در نهایت در زمان پست پروداکت و ویرایش با فتوشاپ با تغییر شارپنس و ادیت جزئیات به یک عکس تبلیغاتی یا یک عکس صنعتی ایده آل برسیم.

یک پاسخ به “آموزش نقاشی با نور در عکاسی صنعتی”

  1. vidao.ir گفت:

    خیلی عالی بود.لایک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *